فایل ميزان مقايسه افسردگي بين افراد ورزشكار و غير ورزشكار

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)
مقدمه : 
در حال حاضر جوامع بشري با همه پيشرفت و جهش كه در كلية متون و علوم مختلف بشري است توجه ناچيزي به جنبه هاي رواني ، تربيتي ، عاطفي ، اخلاقي ، اجتماعي و بهداشت رواني افراد نموده است . 
پيچيدگي و گرفتاريهاي جوامع انساني امروز آگاهي لازم در زمينه هاي ياد شده را اجتناب نا پذير و ضروري مي نمايد . به نظر مي رسد اوضاع و احوال شرايط زندگي مدرن و پيچيدگي حاصل از آن انزوا و فرد گرايي همراه با آن از عوامل عمده اي است كه زمينة ابتلاء به بيماري رواني از جمله افسردگي را فراهم مي كنند . 
موضوع تحقيق : 
الف – مسأله : آيا رابطه بين افسرگي و فعاليت هاي ورزشي موجود است . 
هدف كلي و آرماني تحقيق :‌
1–هدف اين تحقيق بررسي رابطه بين تمرينات ورزشي و افسردگي كمتر است . 
2-ارائه كارهاي مناسب و پيشنهادات مؤثر در زمينة اثرات مثبت فعاليت هاي ورزشي در درمان و كاهش افسردگي و ميزان خودكشي . 
ب – فرضيه :‌
افرادي كه به فعاليت ورزشي مي پردازند افسردگي كمتري را نسبت به افراديكه ورزش نمي كنند نشان مي دهند . 

فايده تحقيق : 
افسردگي يكي از شايع ترين اختلالات رواني است كه در حال حاضر هر فرد ممكن است آنرا در طول زندگي خود بطور متناوب يا مستمر تجربه كند . 
اين موضوع صرفاً محدود به زمان و مكان خاصي هم نمي باشد بلكه واكنشي است كه در مقابل فشارات عصبي و مشكلات ناشي از جوامع مدرن يا نيمه مدرن كنوني موجود و گوياي حالتي است كه در هر دوره زمان براي هر كس ممكن است روي دهد . 
به صراحت مي توان اعلام نمود كه تعدادي از افراد بالغ در دوره اي از عمر خود دچار اين حالت گرديده و عده اي بيشتري از اين افراد به افسردگي خود آگاه نيستند و اگر اين حالت رواني ادامه پيدا كند منجر به بعضي مشكلات رواني و بدني مي شود و ادامه در آخر منجر به خودكشي فرد مي گردد . 
اگر اطلاعات به افراد داده شود تا اين حالات رواني نامساعد را تشخيص دهند ،‌ زودتر اقدام به رفع مي نمايند . 
روش انجام تحقيق : 
هدف ما از انجام اين پژوهش سنجش و مقايسة فراواني دو متغير مستقل ورزش ، وابسته افسردگي در هر دو گروه آزمودني آزمايشي مي باشد . 
مي خواهيم كه بدانيم كه آيا رابطه اي بين دو متغير ذكر شده وجود دارد يا نه ، لذا مناسبترين روش در كسب نتيجه ارزيابي موضوع مطرح شده است . 
انجام محاسبات آماري به روش مقايسه اي مي باشد و نهايتاً سطح معناداري تفاوت هاي مشاهده شده را در ميزان افسردگي دو گروه آزمودني آزمايشي و داده هاي جمع آوري شده را در ميزان افسردگي دو گروه آزمودني آزمايشي را در داده هاي جمع آوري شده با   استودنت مورد آزمون قرار خواهيم داد . 
پيش فرض : 
1-ميانگين نمرات گروه اول (غير ورزشكار)   بالاترين ميانگين افسردگي را نسبت به گروه دوم افراد (ورزشكار)   دارند . 
2-تفاوت مشاهده نمرات دو گروه از اجراي آزمون افسردگي در سطح معني داري مي باشد . 
جامعه آماري تحقيق : 
با منظور مقايسة افراد افسرده ما بين آزمودنيهاي آزمايشي در دو گروه افراد غيرورزشكار و ورزشكار به تعداد 60 نفر روززي جنسيت مرد از ميان 2445 نفر از افراد موجود و مقيم يكي از مراكز مشابه تهران (-) كه به روش نمونه گيري كاملاً تصادفي انتخاب شده اند مي باشند. 
نمونه تحقيق و چگونگي نمونه برداري : 
آزمودني آزمايشي اين تحقيق شامل 60 نفر از آزمودني در دو گروه (ورزشكار و غير ورزشكار) از سطح جامعه آماري ذكر شده از ميان آن تعداد افراديكه فعاليت ورزشي نداشته اند و افرادي كه فعاليت ورزشي داشته اند به صورت تصادفي با استفاده از ليست اسامي از قبل تعيين شده انتخاب شده اند و محدوديت (سني.تحصيلي) براي انتخاب آزمودنيهاي در نظر گرفته شده است و در كل تنوع سطح اجتماعي و فرهنگي ، اقتصادي ، اقليمي ، ترتيب توليد وضعيت خانوادگي و شرايط زيستي …… در جهت تعليم در نظر گرفته شده اند . 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3046 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 56

حجم فایل:1,788 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل