فایل بررسي مشاوره گروهي والدين به شيوه شناختي رفتاري در كاهش نشانه‌هاي اضطراب كودكان

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)
این پایان نامه در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد


فهرست

چكيده :

فصل اول

کلیات  پژوهش

مقدمه

بيان مسئله :

اهداف پژوهش

پرسشها و فرضيه‌هاي پژوهش

فرضیه‌های تحقیق:

تعاريف نظري و عملياتي متغيرها

اضطراب کودکان

فصل دوم

ادبیات پيشينه‌ پژوهش

قدمه:

الف – مباني نظري

اضطراب کودکی

تعریف و طبقه بندی

اضطراب

 

علائم رایج اضطراب

انواع ترسهای دوران کودکی

نوزادی

اوایل کودکی

کودک مدرسه‌ای

نگرانی

ترس در برابر اضطراب

علائم عمومی اضطراب در کودکان

اختلال‌های اضطرابی در کودکان

اختلال اضطراب جدایی: 

اختلال وحشتزدگی 

هراس‌ها 

اختلال اضطراب فراگیر (GAD) 

اختلال وسواس فکری و عملی

اختلال فشار روانی پس از سانحه 

مفهوم سازی عمومی اختلال‌های اضطرابی 

همه گیر شناسی اختلال‌های اضطرابی کودکان و نوجوانی 

جدول 2-1 میزان شیوع اختلال‌های اضطرابی در کودکان و نوجوانان (بیدل و ترنر، 2005)

جدول 2-2 میزان همبودی نمونه‌هایی از کودکان که تشخیص اولیه اختلال اضطرابی داشته‌اند. (بیدل و ترنر 2005)

دیدگاههای مختلف در مورد اضطراب

دیدگاه سالیوان 

دیدگاه هورنای 

دیدگاه اتو رنك

دیدگاه آدلر 

دیدگاه رفتاری

دیدگاه شناختی

دیدگاه وجودی

دیدگاه فرد مدار

دیدگاه گشتالت درمانی

دیدگاه سیستمی

شیوه‌های ارتباطی والدین و تاثیر بر اضطراب کودکان

درمان شناختی- رفتاری CBT

CBT چگونه عمل می‌کند

چطور فردی می‌تواند این تغییرات رفتاری را بدست آورد؟

درمان اختلال‌های اضطرابی

خود گویی مثبت

کنترل هراسها

مداخله مرتبط با والدین

مشارکت خانواده در درمان CBT

دارو درمانی

پیشنهاداتی برای والدین با کودکان مضطرب:

تاثیر محیط و وراثت بر اضطراب کودکان

تاثیر اضطراب بر تحصیل کودکان

روش مشاوره گروهی

قوانین اساسی گروه

فرايند مشاوره گروهي به شيوه شناختي رفتاري

اهداف درماني گروه درماني به شيوه شناختي رفتاري

تحقیقات انجام گرفته در داخل و خارج کشور

تحقیقات انجام گرفته در ایران

جمع بندي و نقد و بررسي پژوهشهاي انجام شده

فصل سوم

روش اجرای پژوهش

الف )‌ طرح پژوهش

نمونه و نمونه گیری:

نمونه مورد مطالعه و روش نمونه گیری

ابزارهای اندازه گیری متغیرها

پرسشنامه علائم مرضی کودک (CSI-4)

مقیاس‌های پرسشنامه علائم مرضی (CSI4)

متغیرها:

اعتبار و روایی پرسشنامه (CSI4)

مدت زمان اجرای پرسشنامه:

شیوه نمره گذاری

روش جمع آوری داده‌ها

فصل چهارم

يافته‌هاي پژوهش

1. توصیف داده‌ها:

جدول 1-4 شاخص‌های آمار توصیفی مربوط به پیش آزمون و پس آزمون گروه آزمایش

نمودار2-4: نمرات مربوط به پیش آزمون  اضطراب فراگیر (درگروه کنترل )

نمودار3-4نمرات مربوط به پس آزمون  اضطراب فراگیر (درگروه آزمایش)

نمودار4-4: نمرات مربوط به پس آزمون  اضطراب فراگیر (درگروه کنترل   )

نمرات هراس اجتماعی گروه کنترل در پیش آزمون نمودار5-4نمرات هراس اجتماعی گروه آزمایش در پیش آزمون نمودار6-4

نمرات هراس اجتماعی گروه کنترل در پس آزمون     نمودار7-4

نمرات هراس اجتماعی گروه آزمایش  در پس آزمون     نمودار8 -4

نمرات –اضطراب جدایی گروه آزمایش  در پیش آزمون     نمودار9-4

نمرات اضطراب جدایی گروه کنترل  در پیش آزمون           نمودار10-4

نمرات اضطراب جدایی گروه آزمایش   در پس آزمون     نمودار11-4

نمرات اضطراب جدایی گروه کنترل در پس آزمون     نمودار12-4

جدول 3-4 آمار توصیفی مربوط به نمرات اضطراب فراگیر

جدول 4-4 آزمون لون برای برابری واریانس‌ها

جدول 5-4 جدول ANCOVA اثرات بین آزمودنی‌ها (اضطراب فراگیر)

جدول 6-4 آمار توصیفی مربوط به نمرات هراس اجتماعی

جدول 7-4 آزمون لون برای برابری واریانس‌ها

جدول 8-4 جدول ANCOVA آزمون اثرات بین آزمودنی‌ها (هراس اجتماعی)

جدول 9-4 آمار توصیفی مربوط به نمرات اضطراب جدایی

جدول 10-4 آزمون لون برای برابری واریانس‌ها

جدول 8-4 جدول ANCOVA آزمون اثرات بین آزمودنی‌ها (اضطراب جدایی)

فصل پنجم

بحث ونتیجه گیری

الف )‌بررسي فرضيه‌ها

اين نتيجه با نتايج حاصل از پژوهشهاي :

محدوديتها

پيشنهادات :

 منابع و مأخذ :

 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3411 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 187

حجم فایل:335 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل