دانلود گزارش کارآموزی مجتمع پتروشيمي اراك - آزمايشگاه GC

دسته بندي : پروژه های کارآموزی » رشته شیمی (کارآموزی_و_گزارشات)

 

1-1 تاريخچه و انگيزه احداث :

مجتمع پتروشيمي اراك يكي از طرحهاي زير بنائي و مهم مي باشد كه درراستاي سياست هاي كلي توسعه صنايع پتروشيمي و با اهداف تأمين نياز داخلي كشور و صادرات ايجاد و به بهره برداري رسيده است .

اين طرح درسال 1363 به تصويب رسيد و پس از طي مراحل طراحي ونصب و ساختمان در سال 1372 فاز اول مجتمع در مدار توليد قرارگرفت . در ادامه كار ، به منظور بهبود مستمر و توليد بيشتر و متنوع تر، واحدهاي ديگر مجتمع تكميل و واحد اتوكسيلات به عنوان آخرين واحد مجتمع در سال 82 راه اندازي و در مدار توليد قرار گرفت .

از سال 79 ، همزمان با تكميل واحدها ، طرحهاي توسعه اي مجتمع نيز با هدف افزايش ظرفيت مجتمع آغاز گرديده است . از سال   1378با تصويب هئيت مديره و پس از بررسي هاي دقيق عملكرد مجتمع، شركت در بازار بورس پذيرفته شد و واگذاري سهام آن آغازگرديد .

1-2 اهميت توليدات مجتمع :

    از مشخصه هاي استثنايي مجتمع پتروشيمي اراك استفاده از دانش هاي فني ، تكنولوژي و فرايندهاي پيشرفته مي باشد . توليدات مجتمع بسيار متنوع و عمدتاً گريدهاي مختلف را شامل مي شوند.  از لحاظ انتخاب خطوط توليد كمتر مجتمعي را مي توان يافت كه مانند مجتمع پتروشيمي اراك تركيبي از توليدات پليمري وشيميايي ازرشمند و حتي شاخه خاصي از توليدات نظيرسموم علف كشها را يكجا داشته باشد . مجتمع پتروشيمي اراك از لحاظ تنوع ، ارزش فراورده ها و نقش حساس آن در تأمين نياز صنايع مهم كشور كم نظير مي باشد.

دسته بندی: پروژه های کارآموزی » رشته شیمی (کارآموزی_و_گزارشات)

تعداد مشاهده: 3148 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

حجم فایل:11,124 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل