گزارش کار آموزی - واحد الفين پتروشيمي اراك

دسته بندي : پروژه های کارآموزی » رشته نفت (کارآموزی_و_گزارشات)

تاريخچه :

مجتمع پتروشيمي اراك جهت توليد مواد پايه‌اي و مياني با استفاده از خوراك اصلي نفتا و تبديل آنها به فراورده‌هاي نهايي پليمري و شيميايي با سرمايه نقدي حدود 600 ميليارد ريال احداث گرديد . سهامداران آن ، شركت ملي صنايع پتروشيمي اراك و بانك ملي ايران كه 49 % از سهام را در اختيار دارد مي‌باشند.

توليدات مجتمع :

در ظرفيت كامل توليدات مجتمع بالغ بر 1108000 تن مواد پايه‌اي ، مياني و نهايي مي‌باشد كه نياز بخش وسيعي از صنايع داخلي را تامين و مازاد فرآورده‌ها به خارج از كشور صادر مي‌گردد.

موقعيت مجتمع :

مجتمع پتروشيمي اراك در جوار پالايشگاه اراك در كيلومتر 22 جاده اراك – بروجرد و در زميني به وسعت 738 هكتار قرار گرفته است .

تاريخچه احداث :

اين مجتمع يكي از طرح‌هاي زيربنايي و مهم مي‌باشد كه در راستاي سياست‌هاي كلي توسعه صنايع پتروشيمي و با هدف تامين نياز داخلي كشور و صادرات فرآورده‌هاي مازاد ايجاد گرديده است . اين طرح در سال 1363 بتصويب رسيد و پس از طي مراحل طراحي و نصب و ساختمان در سال 1372 فاز اول مجتمع در مدار توليد قرار گرفت .

در ادامه كار واحدهاي ديگر مجتمع تكميل گرديد و هر ساله با راه‌اندازي ساير واحدها ، شركت بسوي بهبود مستمر و توليد بيشتر و متنوع‌تر پيش‌ ميرود . در سال 1378 با بهره‌برداري از واحد اتانول آمين زنجيره توليدات مجتمع تكميل گرديد .

از سال 1378 با تصويب هيئت مديره و پس از بررسي‌هاي دقيق عملكرد مجتمع ، شركت در بازار بورس پذيرفته شد و واگذاري سهام آن آغاز گرديد .

دسته بندی: پروژه های کارآموزی » رشته نفت (کارآموزی_و_گزارشات)

تعداد مشاهده: 3674 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: DOC

تعداد صفحات: 87

حجم فایل:1,876 کیلوبایت

 قیمت: 90,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل