دانلود گزارش كارآموزي عمران - اداره كل نوسازي مدارس

دسته بندي : پروژه های کارآموزی » رشته عمران و نقشه برداری (کارآموزی_و_گزارشات)

توضيحات :

اكثر ساختمانها داراي دو اسكلت بتني و فولادي مي باشد و بنده نيز در طول مدت كارآموزي با اين دو نوع ساختمان آشنا شده ام و نكاتي را كه بايد در حين اجرا و ساخت آن به كار برد را در گزارش خود آورده ام كه از مباحث مقررات ملي ساختماني ايران استفاده نموده ام.

در زير نمونه اي از آن را مي بينيد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

توجه به شرايط بهره برداري در طرح و محاسبه

اين فصل به عواملي كه از نظر شرايط بهره برداري در طرح و محاسبه مطرح است و در بخشهاي ديگر ياد نشده است مي پردازد. شرايط بهره برداري عبارت است از شرايطي كه در آن سازه ساختمان ضمن انجام نقش اصلي خود حفظ ظاهر عوامل سرويس و نگهداري و پايداري و نيز راحتي استفاده كنندگان را تامين مي كند .

محدود كردن بازتاب سازه براي تامين شرايط بهره برداري باتوجه به نقشي كه سازه به عهده دارد بايد به ميزان مناسبي صورت گيرد .

پيش خيز در تيرها

اگر براي بعضي از اعضاي خمشي پيش خيز بخصوصي لازم است تا در هنگام بارگذاري به شكل مورد نظر و در ارتباط با اعضاي ديگر در آيد . بايد اينگونه محدوديتها در مدارك طرح ومحاسبه به روشني مشخص شود .

در خرپاها با دهانه بيش از 12 متر لازم است به اندازه تغيير شكل بار مرده پيش خيز  داده شود . در شاهتيرهاي مربوط به جراثقال با دهانه بزرگتر از 12 متر بايد پيش خيزي در حدود تغيير شكل ناشي از بار مرده به اضافه  بار زنده پيش بيني شود .

تيرها و خرپاهايي كه خيز معيني براي آنها قيد نشده باشد بايد در كارخانه طوري ساخته شوند كه به هر حال پس از نصب تغيير شكل روبه بالا داشته باشند .

 

انبساط و انقباض حرارتي

بررسي پيش بيني هاي لازم براي اثرات تغييرات دما متناسب با شرايط بهره برداري بايد به عمل آورد . در محاسبات ضريب انبساط و انقباض حرارتي فولاد برابر  به ازاي هر درجه سانتيگراد در نظر گرفته مي شود .

افتادگي ، ارتعاش و انتقال جانبي

الف ) افتادگي

تيرها و شاهتيرهايي كه كفها و سقفهاي ساختماني را تحمل مي كنند بايد با توجهي خاص به تغيير مكان آنها در اثر بارهاي محاسباتي طرح و محاسبه شوند .

تيرها و شاهتيرهايي كه سقفهاي نازك كاري شده را تحمل مي كنند بايد طوري محاسبه شوند كه تغيير مكان حداكثر نظير بار مرده و زنده از طول دهانه و تغيير مكان حداكثر نظير بار زنده از طول دهانه بيشتر نشود .

ب)ارتعاش

تيرها و شاهتيرهايي كه سطوح بزرگ خالي از تيغه بندي را تحمل مي كنند بايد باتوجهي خاص به لرزش و ارتعاش حاصل از بارهاي جنبشي محاسبه شوند. در مقطع تير وl طول مركز به مركز تكيه گاهي تير است . همچنين لازم است فركانس نوساني تيرها محاسبه گردد كه اين فركانس بايد از حد احساس بشري كمتر باشد .

 

پ) انتقال ونوسان جانبي در سازه هاي فولادي

سازه هاي فولادي بايد به سختي و صلبيت كافي داشته باشد و تغيير مكان جانبي آن در مقابل اثر باد با زلزله محدوديتهاي آيين نامه هاي مربوط را برآورده كند .

فساد و خوردگي در فلز

در مورادي لازم است فساد و خوردگي مصالح در طرح و محاسبه اعضاي سازه در نظر گرفته شود و ابعاد آنها طوري داده شود كه اثر خوردگي را جبران كند . و يا در حالت ديگر با حفاظت در مقابل خوردگي به وسيله زنگ زدن و يا راه حلهاي ديگر بايد شرايط بهره برداري حفظ شود.

ساخت ، نصب و كنترل نوع كار

نقشه هاي كارگاهي

نقشه هاي كارگاهي حاوي كليه اطلاعات و جزئيات لازم براي ساخت قطعات سازه بايد قبل از شروع ساخت توسط پيمانكار و به تائيد مهندس سازه رسانده شود . اين اطلاعات و جزئيات بايد ابعاد عناصر سازه و محل انها ، نوع و اندازه جوشها ، پيچها و يا پرچها را شامل شود .

در اين نقشه ها بايد كليه جوشها و پيچهاي كارخانه اي از جوشها و پيچهاي كارگاهي به خوبي متمايز شده باشد و نيز بايد نوع اتصال پيچهاي پرمقامت به وضوح مشخص و حد سفت كردن پيچها قيد شده باشد . نقشه هاي كارگاهي بايد با در نظر داشتن مناسبترين نوع اجرا و با توجه به سرعت اجرا حداقل دور ريز ورق و شرايط اقتصادي ساخت ونصب تهيه شود .

ساخت

تعبيه پيش خير خم كردن و راست كردن قطعات

به كار بردن روشهاي گرم كردن موضعي و يا تغيير شكل مكانيكي براي ايجاد انحنا و يا از بين بردن آن مجاز است . دماي موضعهاي گرم شده نبايد از 550 درجه سلسيوس براي فولادهاي قوي مخصوص و 650 درجه سلسيوس براي فولادهاي نرمه بيشتر باشد .

برشكاري

برش گرمايي (برش با شعله هوا گاز )

لبه هايي كه با شعله بريده مي شود بايد كاملا يكنواخت و خالي از ناهمواريهاي بيش از 4 ميليمتر باشد . برشكاري بايد به كمك ريل گذاري و استفاده از دستگاه اتوماتيك انجام شود.

ناهمواريها و زخمهاي بيش از 4 ميليمتر را بايد با سنگ زدن و درصورت لزوم تعميركاري توسط جوش هموار كرد . همچنين لبه هاي بريده شده توسط شعله كه مصالح جوش در آن قرار خواهد گرفت بايد به نحو قبولي عاري از ناهمواري و بريدگي باشد.

برش بال و سوراخهاي دسترسي براي جوشكاري بايد طبق مشخصات بند 10-1-7-1-ح انجام شود . درنيمرخهاي سنگين وقطعات ساخته شده با جوش به ضخامت بيش از 40 ميليمتر بايد پيش گرم كردن تا دماي حداقل 65 درجه سلسيوس قبل از برش گرمايي انجام شود.

ب- برش با قيچي

برش با قيچي فقط براي ورقها با ضخامت مساوي ويا كمتر از 10 ميليمتر مجاز است .

پ- ساير روشهاي برش

ساير روشهاي برش مثل برش پلاسما و يا گوج به شرايط انطباق با شرايط مندرج در بند الف و تاييد دستگاه نظارت امكان پذير است .

دسته بندی: پروژه های کارآموزی » رشته عمران و نقشه برداری (کارآموزی_و_گزارشات)

تعداد مشاهده: 3194 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: rar

تعداد صفحات: 40

حجم فایل:10,121 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل